Lilypie Pregnancy tickers

Wednesday, November 24, 2010

Cinta yang tak boleh di'lisan'kan


Ok, aku terbace status Cik Lea Isnawi yang kate ade contest kat SINI. Aku pon usha la web tu. Then, aku bace cerite Cik Niza pasal suka duka percintaan die. Aku tersentuh ngan cite die.

Kesimpulan aku: Berapa lama perkenalan bukan pengukur untuk tumbuhnye bibit-bibit cinte. Cinta itu hadir tanpa kite sedari. Kite tak akan sedar pun bile masa ia berputik. Dan perasaan cinta itu tak boleh digambarkan dengan kata-kata.

Seperti kisah aku yang hanye berkenalan di alam maya hanye 8 bulan tapi itu pun jarang contact. Aku sedar pun bile tengok die suda berpunye, tibe-tibe aku rase cam jeles dan aku sampai terniat die mesti jadi milik aku. hahaa. Tapi aku terima je sebab aku ingat die cume kawan bagi aku. Lagipun, aku pun bersama seseorang ketika itu. Langit tak akan selalunye cerah. Aku keseorangan dan pada ketika itu aku hanye ade die untuk aku luahkan segala perasaan dan masalah ku. Perhubungan aku dengan die tak ubah seperti menjadi pendengar yang setia antara satu sama lain. Tak lama kemudian, perhubungan die pun mengalami masalah dan die juge keseorangan. Juz in 2 months, ntah macam mane kiteorang ni da ade relationship. Sebab die tak tanye ape-ape pun tok declare ngan aku. Tibe-tibe tukar name panggilan je. Huhu

Aku suke die, maka aku terima die sebab aku memang ade terniat nak memiliki die. Siapa tau rupenye ini CINTA. Aku tak penah tau ape tu Cinta. Sebab tu aku tak penah kate "Aku cinta kamu" pada sesiapa. Tapi dengannye, aku boleh sebut "Aku cinta kamu" dengan yakin sekali. Perasaan itu datang tibe-tibe pada waktu tengahari masa best-best landing atas sofa. Mulut aku mumbling n sebut banyak kali dalam hati "Aku sayang die". Berulang kali aku sebut ayat tu. Dan tibe-tibe, ayat "Aku cinta die" kuar dari mulut aku. Adakah ini kata hati ku??? Jika benar, ini kali pertama aku merasa begini.

Ape pun, aku suda berkeyakinan bahawa die adalah tujuan ku untuk hidup yang seterusnye. Bile aku perlukan kawan, die temani aku. Dan bile aku perlukan penghibur, die menghiburkan aku. Dan bile aku perlukan seseorang untuk ku berlindung sepanjang hayatku, aku harap die juga akan hadir ketika itu. Apa yang ku inginkan hanya lah membina sebuah istana yang penuh dengan kaseh sayang, cinta, bertolak ansur, menghormati, dan kepercayaan.

Insyaallah ~ 

2 comments:

Lea Isnawi said...

eh eh nama ai la..hehe

nanti aku try bace kisah cik niza tu :)

Nafardz said...

hahaaa..sile2 :)